Урок з основ здоров’я Тема: «Щоб бути здоровим і все встигати робити»
Урок з основ здоров’я
Тема: «Щоб бути
здоровим і
все
встигати робити»
Вчитель: Пішеходько Т.А.
м. Таврійськ
Мета.
Уточнити й розширити знання учнів про
режим дня.
З’ясувати значення систематичного дотримування режиму дня,
правильного розподілу свого часу.
Зміст уроку
- Які зміни відбулися в природі за останній
тиждень? Які ознаки осені ви спостерігали в неживій та живій природі?
- Опишіть погоду сьогоднішнього дня.
II.
Повідомлення теми уроку.
- Сьогодні на уроці ми згадаємо, яким має бути
режим дня другокласника. З’ясуємо, що потрібно робити, щоб бути бадьорим і мати
велику працездатність, як зміцнювати своє здоров’я , стежити за чистотою.
III. Вивчення нового матеріалу.
За таблицями
чи іншими наочними посібниками учні розповідають про свій режим дня.
- Як ви
гадаєте, чому необхідно додержувати режиму дня?
Учитель
вивішує плакат, на якому написані правила. Кожне правило зачитують і
обговорюють.
ü
Кожного ранку вмивайся, чисти зуби, мий вуха
та шию.
ü
Завжди мий руки перед їдою, після роботи і
відвідування туалету.
ü
Коротко стрижи нігті на руках і ногах.
ü
Користуйся носовою хустинкою, стеж, щоб ніс
був завжди чистим.
ü
Коли чхаєш і кашляєш, прикривай ніс і рот
носовою хусточкою.
ü
Утримуй у порядку своє волосся, воно повинне
бути завжди зачесане.
ü
Щодня чисти своє взуття.
Учитель зачитує жарти.
ВАСИЛЬКО
- Коли йдеш до
школи, Васильку, завжди руки миєш. А за стіл чому з брудними руками сів? –
розсердилась мама.
- Та дома ж у нас
сантрійки немає, - пояснив Василько.
ЖИРАФА
Побачивши в зоопарку жирафу, малий Славко сказав:
- От добре, що я
на неї не схожий!
- А то чого?
- Еге, довелося б
щодня мити таку довгу шию.
(А. Кицев)
ХОЧЕШ ЇСТИ – МИЙСЯ
- Я не буду,
мамо, митись –
Можна знову забруднитись
- То й не треба
їсти, Вово,
Все одно захочеш знову...
ЧИСТОПИСАННЯ
- Чого в чорнилі руки, Таню?
- Це в нас було
чистописання.
- А на щоках чому
чорнило?
- Бо я руками щоки
мила...
а) тільки у вихідні дні;
б) вранці;
в) вранці й увечері.
Учні опрацьовують матеріали підручника, виконують
завдання у зошитах.
V.
Підсумок уроку.
- Про що з
вивченого потрібно пам’ятати? Що потрібно
виконувати?
- Хто з вас займається спортом? Якими
видами спорту ви займаєтеся? (Діти
розповідають.) для чого потрібно займатися спортом? (Щоб бути здоровим і сильним.) Хто ввечері довго сидить біля екрана
телевізора? Хто допізна читає книгу? Як ви гадаєте, чому потрібно вчасно лягати
спати? (Міцний сон – запорука здоров’я. А
щоб сон був міцним і спокійним, потрібно вчасно лягати спати. А ще перед сном
потрібно провітрювати кімнату.)
- Обговоримо кілька ситуацій. Ситуація перша.
- Васильку, куди ти
дивишся після вмивання, щоб дізнатися, чисте в тебе обличчя чи ні?
- На рушничок.
- Чому так
відповів Василько?
- Послухайте
наступну ситуацію.
Степанко допомагав
бабусі садити на городі цибулю, а після цього сів за стіл з брудними руками.
- Ну, що в тебе за руки! - дорікнула бабуся.
- Золоті, - гордо промовив онук.
- Поміркуйте, за
що бабуся дорікнула Степанкові. Чи пам’ятав хлопчик, що чистота – запорука здоров’я?
IV.
Закріплення вивченого. Тестове опитування.
1. Щоб бути здоровим, потрібно:
а) вчасно лягати спати;
б) допізна дивитись телепередачі;
в) лягати спати у різний час.
2. Здоровий той, хто:
а) довго спить;
б) робить ранкову зарядку;
в) не займається спортом.
3. Коли потрібно чистити зуби?
- Хто з наших учнів ніколи не буває схожим на цих героїв?
Хто у нас завжди чистий і охайний?
Інсценівка за твором К. Чуковського «Мийдодір».
Виходить Бруднуля.
Простирадла повтікали. Я
за книжку - утекла
Ковдри з ними за поріг. І
під ліжко залягла!
І подушка, мов скакушка, Але
що це? Сам не знаю!
Мов та жаба-скрекотушка, Самовар
мій, повний вщерть,
Пострибала, хоч без ніг. Утікає
шкереберть!
Я за свічку – свічка в пічку! Що зробилось?
Учитель:
- Діти, а чому
від Бруднулі всі речі повтікали?
З’являється
Умивальник.
Ах, негарне, нечупарне, В
тебе клякса під очима,
Неумите поросятко, В
тебе руки – гидко взяти.
Чорне, ніби сажотрус, То
ж від тебе штаненята,
Ти на себе подивись! Сміх
сказати, штаненята
В тебе вакса за вухами, Геть
від тебе подались!
Усі учні разом промовляють:
Рано-вранці на
світанку
Умиваються качата,
Кошенята й мишенята,
І жучки, і павучки.
- Хто з наших учнів ніколи не буває схожим на цих героїв?
Хто у нас завжди чистий і охайний?
Інсценівка за твором К. Чуковського «Мийдодір».
Виходить Бруднуля.
Простирадла повтікали. Я
за книжку - утекла
Ковдри з ними за поріг. І
під ліжко залягла!
І подушка, мов скакушка, Але
що це? Сам не знаю!
Мов та жаба-скрекотушка, Самовар
мій, повний вщерть,
Пострибала, хоч без ніг. Утікає
шкереберть!
Я за свічку – свічка в пічку! Що зробилось?
Учитель:
- Діти, а чому
від Бруднулі всі речі повтікали?
З’являється
Умивальник.
Ах, негарне, нечупарне, В
тебе клякса під очима,
Неумите поросятко, В
тебе руки – гидко взяти.
Чорне, ніби сажотрус, То
ж від тебе штаненята,
Ти на себе подивись! Сміх
сказати, штаненята
В тебе вакса за вухами, Геть
від тебе подались!
Усі учні разом промовляють:
Рано-вранці на
світанку
Умиваються качата,
Кошенята й мишенята,
І жучки, і павучки.
Тільки ти не
умивався,
Замазурою зостався,
І втекли від
замазури
І штанці, і чобітки.
Треба, треба
умиватись,
Умиватись треба нам!
Ви, бруднулі,
замазури,
Сором вам! Сором
вам!
Хай славиться мило
пашисте,
Рушник хай прославиться
чистий,
Хвала порошкові
зубному
І гребінцеві
густому!
Слухання вірша.
САНКОМІСІЯ
Одарка і Таїсія –
Це наша санкомісія.
Ретельні санітарки
З Таїски і Одарки!
- Показуй руки, четвертий клас!
А вуха вимиті у вас?
Схвильована Таїска
Очима грізно блиска
І заявляє Віті,
Що в нього довгі
нігті,
І вимага, щоб Мила
Чорнило з носа
змила.
Одарочка не жартом
Зробила огляд партам
І виявила в Гоші
Під партою галоші,
А в парті у Параски
Шкуринки від
ковбаски!
- А що в кишені в Прісі є,
Не бачиш ти, комісіє?
- Ах, Прісенько, яка ж ти в нас.
Хіба насіння
носять в клас?
Лузати – це негарно,
Це –
ан-ти-санітарно!
Кишені зараз
вивертай
І ... санітаркам
трошки дай.
Одарка і Таїсія -
Серйозна санкомісія!
- Як ви гадаєте, чому дівчатка так ретельно
стежили за порядком? Чи можемо сказати, що чистота – запорука здоров’я? Чи є ці слова прислів’ям?
Робота над прислів’ями.
ü
Охайність – запорука здоров’я.
ü
Неохайність – гірше невміння.
ü
У чистого – все чисте.
- Чи всі ви чистите зуби? Коли саме? (Вранці й увечері.)
Учитель пояснює, як правильно чистити зуби.
- Для чищення зубів використовують не лише
зубний порошок і пасту фабричного виготовлення. Самому теж можна зробити пасту
із соняшникової олії й морської солі. Для приготування такої пасти потрібно
налити у склянку кілька крапель олії, додати дрібку солі й розтерти.
- Хто з вас займається спортом? Якими
видами спорту ви займаєтеся? (Діти
розповідають.) для чого потрібно займатися спортом? (Щоб бути здоровим і сильним.) Хто ввечері довго сидить біля екрана
телевізора? Хто допізна читає книгу? Як ви гадаєте, чому потрібно вчасно лягати
спати? (Міцний сон – запорука здоров’я. А
щоб сон був міцним і спокійним, потрібно вчасно лягати спати. А ще перед сном
потрібно провітрювати кімнату.)
- Обговоримо кілька ситуацій. Ситуація перша.
- Васильку, куди ти
дивишся після вмивання, щоб дізнатися, чисте в тебе обличчя чи ні?
- На рушничок.
- Чому так
відповів Василько?
- Послухайте
наступну ситуацію.
Степанко допомагав
бабусі садити на городі цибулю, а після цього сів за стіл з брудними руками.
- Ну, що в тебе за руки! - дорікнула бабуся.
- Золоті, - гордо промовив онук.
- Поміркуйте, за
що бабуся дорікнула Степанкові. Чи пам’ятав хлопчик, що чистота – запорука здоров’я?
IV.
Закріплення вивченого. Тестове опитування.
1. Щоб бути здоровим, потрібно:
а) вчасно лягати спати;
б) допізна дивитись телепередачі;
в) лягати спати у різний час.
2. Здоровий той, хто:
а) довго спить;
б) робить ранкову зарядку;
в) не займається спортом.
3. Коли потрібно чистити зуби?
Комментарии
Отправить комментарий