Урок з основ здоров’я Тема: «Щоб бути здоровим і все встигати робити»












































Урок з основ здоров’я

Тема: «Щоб бути здоровим і  
             все встигати робити»



                                                          Вчитель: Пішеходько Т.А.











м. Таврійськ







































Мета. Уточнити  й розширити знання учнів про режим дня.
           З’ясувати значення систематичного дотримування режиму дня, правильного розподілу свого часу.
                           
Зміст уроку

I. Підведення підсумків спостережень за погодою.
 - Які зміни відбулися в природі за останній тиждень? Які ознаки осені ви спостерігали в неживій та живій природі?
 - Опишіть погоду сьогоднішнього дня.

II. Повідомлення теми уроку.
 - Сьогодні на уроці ми згадаємо, яким має бути режим дня другокласника. З’ясуємо, що потрібно робити, щоб бути бадьорим і мати велику працездатність, як зміцнювати своє здоров’я , стежити за чистотою.

III. Вивчення нового матеріалу.
         За таблицями чи іншими наочними посібниками учні розповідають про свій режим дня.
           - Як ви гадаєте, чому необхідно додержувати режиму дня?
         Учитель вивішує плакат, на якому написані правила. Кожне правило зачитують і обговорюють.
ü     Кожного ранку вмивайся, чисти зуби, мий вуха та шию.
ü     Завжди мий руки перед їдою, після роботи і відвідування туалету.
ü     Коротко стрижи нігті на руках і ногах.
ü     Користуйся носовою хустинкою, стеж, щоб ніс був завжди чистим.
ü     Коли чхаєш і кашляєш, прикривай ніс і рот носовою хусточкою.
ü     Утримуй у порядку своє волосся, воно повинне бути завжди зачесане.
ü     Щодня чисти своє взуття.
Учитель зачитує жарти.
                                
                       ВАСИЛЬКО
 - Коли йдеш до школи, Васильку, завжди руки миєш. А за стіл чому з брудними руками сів? – розсердилась мама.
 - Та дома ж у нас сантрійки немає, - пояснив Василько.
                                    
                                        ЖИРАФА
Побачивши в зоопарку жирафу, малий Славко сказав:
 - От добре, що я на неї не схожий!
 - А то чого?
 - Еге, довелося б щодня мити таку довгу шию.
(А. Кицев)

ХОЧЕШ ЇСТИ – МИЙСЯ
   - Я не буду, мамо, митись –  
Можна знову забруднитись
 - То й не треба їсти, Вово,
Все одно захочеш знову...

ЧИСТОПИСАННЯ                                 
 -  Чого в чорнилі руки, Таню?
 - Це в нас було чистописання.
 - А на щоках чому чорнило?                                   
 - Бо я руками щоки мила...
                                                                 
а) тільки у вихідні дні;
б) вранці;
в) вранці й увечері.

Учні опрацьовують матеріали підручника, виконують завдання у зошитах.

V. Підсумок уроку.
 - Про що з вивченого потрібно  пам’ятати? Що потрібно виконувати?






















- Хто з вас займається спортом? Якими видами спорту ви займаєтеся? (Діти розповідають.) для чого потрібно займатися спортом? (Щоб бути здоровим і сильним.) Хто ввечері довго сидить біля екрана телевізора? Хто допізна читає книгу? Як ви гадаєте, чому потрібно вчасно лягати спати? (Міцний сон – запорука здоров’я. А щоб сон був міцним і спокійним, потрібно вчасно лягати спати. А ще перед сном потрібно провітрювати кімнату.)
 - Обговоримо кілька ситуацій. Ситуація перша.
- Васильку, куди ти дивишся після вмивання, щоб дізнатися, чисте в тебе обличчя чи ні?
 - На рушничок.
 - Чому так відповів Василько?
 - Послухайте наступну ситуацію.
Степанко допомагав бабусі садити на городі цибулю, а після цього сів за стіл з брудними руками.
 - Ну, що в тебе за руки!  - дорікнула бабуся.
 - Золоті, - гордо промовив онук.
 - Поміркуйте, за що бабуся дорікнула Степанкові. Чи пам’ятав хлопчик, що чистота – запорука здоров’я?
IV. Закріплення вивченого. Тестове опитування.
1. Щоб бути здоровим, потрібно:
а) вчасно лягати спати;
б) допізна дивитись телепередачі;                   
в) лягати спати у різний час.
2. Здоровий той, хто:
а) довго спить;
б) робить ранкову зарядку;
в) не займається спортом.
3. Коли потрібно чистити зуби?
        
- Хто з наших учнів ніколи не буває схожим на цих героїв? Хто у нас завжди чистий і охайний?

Інсценівка за твором К. Чуковського «Мийдодір».
Виходить Бруднуля.

Простирадла повтікали.                Я за книжку - утекла
Ковдри з ними за поріг.                 І під ліжко залягла!
І подушка, мов скакушка,              Але що це? Сам не знаю!
Мов та жаба-скрекотушка,            Самовар мій, повний вщерть,
Пострибала, хоч без ніг.                Утікає шкереберть!
Я за свічку – свічка в пічку!          Що зробилось?

Учитель:
 - Діти, а чому від  Бруднулі всі речі повтікали?

З’являється Умивальник.

Ах, негарне, нечупарне,                 В тебе клякса під очима,
Неумите поросятко,                       В тебе руки – гидко взяти.
Чорне, ніби сажотрус,                    То ж від тебе штаненята,
Ти на себе подивись!                      Сміх сказати, штаненята
В тебе вакса за вухами,                           Геть від тебе подались!

        
Усі учні разом промовляють:                                                      

Рано-вранці на світанку
Умиваються качата,
Кошенята й мишенята,
І жучки, і павучки.
                                              






























































        
- Хто з наших учнів ніколи не буває схожим на цих героїв? Хто у нас завжди чистий і охайний?

Інсценівка за твором К. Чуковського «Мийдодір».
Виходить Бруднуля.

Простирадла повтікали.                Я за книжку - утекла
Ковдри з ними за поріг.                 І під ліжко залягла!
І подушка, мов скакушка,              Але що це? Сам не знаю!
Мов та жаба-скрекотушка,            Самовар мій, повний вщерть,
Пострибала, хоч без ніг.                Утікає шкереберть!
Я за свічку – свічка в пічку!          Що зробилось?

Учитель:
 - Діти, а чому від  Бруднулі всі речі повтікали?

З’являється Умивальник.

Ах, негарне, нечупарне,                 В тебе клякса під очима,
Неумите поросятко,                       В тебе руки – гидко взяти.
Чорне, ніби сажотрус,                    То ж від тебе штаненята,
Ти на себе подивись!                      Сміх сказати, штаненята
В тебе вакса за вухами,                           Геть від тебе подались!

        
Усі учні разом промовляють:                                                      

Рано-вранці на світанку
Умиваються качата,
Кошенята й мишенята,
І жучки, і павучки.
                           

























        
Тільки ти не умивався,
Замазурою зостався,
І втекли від замазури
І штанці, і чобітки.
Треба, треба умиватись,
Умиватись треба нам!
Ви, бруднулі, замазури,
Сором вам! Сором вам!
Хай славиться мило пашисте,
Рушник хай прославиться чистий,
Хвала порошкові зубному
І гребінцеві густому!

Слухання вірша.
САНКОМІСІЯ
Одарка і Таїсія –
Це наша санкомісія.
Ретельні санітарки
З Таїски і Одарки!
 - Показуй руки, четвертий клас!
А вуха вимиті у вас?
Схвильована Таїска
Очима грізно блиска
І заявляє Віті,
Що в нього довгі нігті,
І вимага, щоб Мила
Чорнило з носа змила.
Одарочка не жартом
Зробила огляд партам
І виявила в Гоші
Під партою галоші,
                                                       
А в парті у Параски
Шкуринки від ковбаски!
 - А що в кишені в Прісі є,
Не бачиш ти, комісіє?
 - Ах, Прісенько, яка ж ти в нас.
Хіба насіння носять  в клас?
Лузати – це негарно,
Це – ан-ти-санітарно!
Кишені зараз вивертай
І ... санітаркам трошки дай.
Одарка і Таїсія -
Серйозна санкомісія!

 - Як ви гадаєте, чому дівчатка так ретельно стежили за порядком? Чи можемо сказати, що чистота – запорука здоров’я? Чи є ці слова прислів’ям?

Робота над прислів’ями.

ü     Охайність – запорука здоров’я.
ü     Неохайність – гірше невміння.
ü     У чистого – все чисте.
 - Чи всі ви чистите зуби? Коли саме? (Вранці й увечері.)
Учитель пояснює, як правильно чистити зуби.
 - Для чищення зубів використовують не лише зубний порошок і пасту фабричного виготовлення. Самому теж можна зробити пасту із соняшникової олії й морської солі. Для приготування такої пасти потрібно налити у склянку кілька крапель олії, додати дрібку солі й розтерти.





- Хто з вас займається спортом? Якими видами спорту ви займаєтеся? (Діти розповідають.) для чого потрібно займатися спортом? (Щоб бути здоровим і сильним.) Хто ввечері довго сидить біля екрана телевізора? Хто допізна читає книгу? Як ви гадаєте, чому потрібно вчасно лягати спати? (Міцний сон – запорука здоров’я. А щоб сон був міцним і спокійним, потрібно вчасно лягати спати. А ще перед сном потрібно провітрювати кімнату.)
 - Обговоримо кілька ситуацій. Ситуація перша.
- Васильку, куди ти дивишся після вмивання, щоб дізнатися, чисте в тебе обличчя чи ні?
 - На рушничок.
 - Чому так відповів Василько?
 - Послухайте наступну ситуацію.
Степанко допомагав бабусі садити на городі цибулю, а після цього сів за стіл з брудними руками.
 - Ну, що в тебе за руки!  - дорікнула бабуся.
 - Золоті, - гордо промовив онук.
 - Поміркуйте, за що бабуся дорікнула Степанкові. Чи пам’ятав хлопчик, що чистота – запорука здоров’я?
IV. Закріплення вивченого. Тестове опитування.
1. Щоб бути здоровим, потрібно:
а) вчасно лягати спати;
б) допізна дивитись телепередачі;                   
в) лягати спати у різний час.
2. Здоровий той, хто:
а) довго спить;
б) робить ранкову зарядку;
в) не займається спортом.
3. Коли потрібно чистити зуби?
        













































































Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Урок: «Сніжинка і Сонечко» (складання казки за поданим початком)

Урок «Я досліджую світ». Тема «Моя Батьківщина - Україна» (урок-квест)

Що закодовано в українській вишиванці?