"Ранкова зустріч як прийом адаптації першокласника до навчальної діяльності"


Таврійський навчально-реабілітаційний центр
Херсонської обласної ради







Ранкова зустріч
як прийом адаптації першокласника
до навчальної діяльності



Вчитель-дефектолог: Пішеходько Т.А.





























                                            
Даний посібник містить розробки ранкових зустрічей з учнями 1 класу.

Мета посібника – допомогти вчителям початкових класів проводити ранкові зустрічі, які є яскраві фрагментами щоденного життя дітей.

                                            
Рекомендований педагогічним працівникам навчальних закладів усіх рівнів.






Таврійськ
2020 рік
Дитина вперше переступає поріг школи – стає першокласникам. Починається складний період адаптації до шкільного життя. У одних цей період проходить швидко і безболісно, в інших – навпаки.
Саме ранкові зустрічі покликані зробити період адаптації легким і цікавим.
Якщо дитина приходить вранці до класу, а її радісно зустрічають нові друзі і вчитель, бажають удачі, гарного настрою, цікавляться самопочуттям і справами то,звісно, дитина охоче йтиме щоранку до школи,залюбки працюватиме на уроках.
Отже,ранкові зустрічі покликані:
-                                                                                                                                             Створити атмосферу довіри,взаєморозуміння;
-                                                                                                                                             Створити позитивний піднесений настрій;
-                                                                                                                                             Налаштувати колектив на подальшу роботу;
-                                                                                                                                             Розвивати мовлення дітей;
-                                                                                                                                             Навчити дітей брати на себе відповідальність;
-                                                                                                                                             Дати змогу відчути впевненість у своїх силах;
-                                                                                                                                             Навчити поважати інших, прислухатися до чужих думок;
-                                                                                                                                             Розвивати мислення, уяву,увагу,пам'ять;
сприяти закріпленню вивченого матеріалу та готувати до сприйняття нових знать;
-                                                                                                                                             Зацікавити процесом навчання;
-                                                                                                                                             Розкрити в кожній дитині яскраву особистість.
Ранкові зустрічі створюють позитивну атмосферу на увесь день. Дітям легше працювати,адже вони відчувають підтримку, розуміння і любов.
Проведені ранкові  зустрічі є яскравими фрагментами щоденного життя дітей.
Тема «Знайомство»
Ранкова зустріч.
1.                                                                                                                                      Вітання.
(Діти беруться за руки, утворюючи коло. Вчитель вітає дітей з початком навчання в школі, бажає успіхів. Потім діти за учителем промовляють слова).
Здрастуй, здрастуй, новий друже!
Кожен з нас тут не байдужий.
Станем всі – одна сім’я:
Будем друзі – ти і я.
(Діти тиснуть руки один одному,усміхаються).

2.                                                                                                                                      Робота з календарем(народним).
Перший місяць осені вереснем назвали.
3.                                                                                                                                      Гра «Чарівні тваринки».
Для гри слід виготовувати контурні малюнки тварин: котиків, собачок, мишок, зайчиків, лисичок, вовчиків тощо. Кожна дитина обирає собі малюнок тваринки, яка їй сподобалася. Потім учитель пропонує вийти в центр кола усіх «котиків».
Вчитель. Діти, хто може порахувати,скільки у нас є котиків. Порахуйте, будь ласка.(Рахують).
-                                                                                                                                             А тепер кожен «котик» розповість нам про себе: який він, де живе, чим займається, як його звати, хто його мама і тато.
(Гра продовжується доти,доки всі діти не розкажуть про себе),
-                                                                                                                                             Давайте розфарбуємо малюнки.
(діти виконують роботу).
-                                                                                                                                             Малюнки подаруйте мамам і татам.
4.                                                                                                                                      Планування роботи на день.
Тема «Іменини»
Ранкова зустріч
1.                                                                                                                                      Вітання.
(діти беруться за руки, утворюючи коло, і разом з учителем промовляють слова).
В нашої…(Марини)
Нині іменини.
Ми її вітаємо,
Гарно називаємо (або: Пісеньку співаємо).
2.                                                                                                                                      Робота з календарем(класним).
Повідомлення вчителя.
-                                                                                                                                             Сьогодні наш класний календар поповниться новою гарною датою. Це дата народження…(ім’я дитини).
(Вчитель прикріплює на дошці аркуш з гарно оформленим записом).
-                                                                                                                                             Календар буде поповнюватися новими датами ваших днів народження.
Далі вчитель повідомляє звідкіля походить ім’я і що воно означає у перекладі.(Марина-морська).
3.                                                                                                                                      Виготовлення сюрпризів для іменинника.
(Малюнки,аплікації тощо).
4.                                                                                                                                      «Крісло автора».
Вчитель. Сюрпризи-подарунки вже готові,отже, подаруйте їх…(Маринці) і розкажіть чого ви їй (йому) зичите і що саме хотіли передати в малюнку.
(діти розповідають).
5.                                                                                                                                      Планування роботи на день.
Тема «У природи нема поганої погоди»
Ранкова зустріч.
1.                                                                                                                                      Вітання.
Вчитель. Доброго ранку, доброго дня!
Всіх щиросердно вітаю вас я.
-                                                                                                                                             А тепер ви привітайте один одного.
(діти беруться за руки,утворюючи коло(одна дитина – в центрі кола). Потім разом з учителем промовляють слова.)
На чарівній каруселі
Аліну катаємо.
Все,що знаємо про неї
Ми розповідаємо.
(Діти розповідають про свого товариша гарні речі).
2.                                                                                                                                      Робота з календарем
Вчитель: Яка сьогодні погода?(Іде дощ)
-                                                                                                                                             Вам подобається дощ? Чому? Будь ласка,поділіться своїми думками. (Ні,бо сумно,брудно,мокро. Так,бо дощ напуває рослини. Він корисний).
-                                                                                                                                             3. Гра «Іди,іди,дощику» українська пісенька.
-                                                                                                                                             4. Планування роботи на день.
-                                                                                                                                              
Тема «Граємось – навчаємось»
Ранкова зустріч.
1.                                                                                                                                      Вітання.
(Діти беруться за руки, утворюючи коло, і разом з учителем промовляють слова).
Привіт, привіт тобі, мій друже,
Я скучив за тобою дуже.
Не бачив цілі вихідні, -
Аж два таких предовгих дні.
(Обіймають один одного, розповідають, як згадували товариша, як сумували за ним).
Вчитель. Я теж сумувала за вами. Добре,що ми всі знову разом. А тепер – до роботи!
2.                                                                                                                                      Робота з календарем(народним).
Вчитель. Яке сьогодні свято?(Покрова)
(Довідка вчителя про дане свято).
Розглядаємо приказки,прислів’я, прикмети, що стосуються свята Покрови.
3.                                                                                                                                      Мовна гра «Буквоквітка».
Для проведення гри слід виготовити пелюстки: 6 – червоного кольору(а,у,о,е,и,і); 4 – фіолетового (я,ю,є,ї); 1 – білого кольору (в); 1 – темно-синього(щ); решта – синього (усі букви, що позначають приголосні звуки).
У дітей – картки зі стеблом квітки та серединкою, а також набори пелюсток.
Учитель називає слово, а діти викладають його.
Примітка. Гра допомагає розвивати навички читання, вивчати букви та виконувати звуковий аналіз слів.
4.                                                                                                                                      Планування роботи на день.
Тема «Від серця до серця»
Ранкова зустріч.
1.                                                                                                                                      Вітання.
(Діти беруться за руки,утворюючи коло, і разом з учителем промовляють слова).
Від серця до серця лунають вітання:
-                                                                                                                                             Прийміть найщиріші мої побажання!
Щоб були щасливі,щоб були веселі,
Щоб сміхом наповнилась наша оселя.
-                                                                                                                                             А тепер привітайте своїх друзів, розвеселіть їх, скажіть щось приємне і жартівливе.
(Розповіді, усмішки, веселики).
2.                                                                                                                                      Робота з календарем (історичним).
Вчитель. Сьогодні святкують День Святого Валентина. Хочете дізнатися,що це за день?
(Історична довідка).
-                                                                                                                                             Колись ви станете дорослими і обов’язково знайдете свою половинку – кохану людину. А зараз ми пограємо у гру «Знайди свою половинку».
3.                                                                                                                                      Гра «Знайди свою половинку».
Діти отримують картки у вигляді половинок сердець. Картки розрізані навпіл по-різному. На них записані слова-побажання або побажання у віршованій формі.
Завдання: скласти з половинок цілі серця і на зворотному боці прочитати побажання.
Вчитель. Коли ви складете частинки сердець, то дізнаєтеся, чого я вам хотіла побажати.
4.                                                                                                                                      Планування роботи на день.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Урок: «Сніжинка і Сонечко» (складання казки за поданим початком)

Урок «Я досліджую світ». Тема «Моя Батьківщина - Україна» (урок-квест)

Що закодовано в українській вишиванці?