Проєкт «Осінь в гості завітала»

 

Таврійський навчально-реабілітаційний центр

Херсонської обласної ради

 

 

 

 

Проєкт
«Осінь в гості завітала»

 

 

 

         Тема: «Осінь в гості завітала»

Актуальність проєкту: Молодший шкільний вік – найбільш цінний етап у розвитку екологічної культури  особистості. У цьому віці діти особливо чутливі до добра, допитливі. Саме в цей час слід закладати моральні основи, розвивати почуття прекрасного, уміння бачити красу природи. Тому екологічне виховання має почитнатися з раннього дитинства. У наші дня питання екологічного виховання набули нової актуаль ності. Розвязати його має сучасна школа.

Мета: збагатити знання про ознаки осінньої пори; створити умови для формування у дітей естетичного сприймання природи; розвивати спостережливість, увагу, логічне мислення, допитливість; виховувати шанобливе ставлення до природи рідного краю.

Тип проєкту: творчий.

Результат проєкту: виготовлення лепбуку «Золота осінь», фотоколаж «Осінь в гості завітала», поробки з природнього матеріалу, книжка-посібник для здобувачів освіти 1 класу «Їстивні та отруйні гриби».

Завдання

1.     Розвивати уміння бачити і відчувати красу осінньої природи, милуватися, захоплюватися нею.

2.     Розвивати допитливість, інтерес до експериментування до дослідницької діяльності у природі.

3.     Формувати доброзичливі відносини між дітьми

4.     Передавання в творчих роботах красу осінньої природи.

Реалізація проєкту «Осінь в гості завітала» базується на таких принципах:

-         принцип цінності і системності;

-         принцип наступності і послідовності;

-         принцип взаємодії теорії і практики;

-         принцип особистісно зорієнтованого виховання;

-         принцип здоровязбережувального підходу.

Пріоритентними напрямками роботи під час роботи проєкту є:

-         формування доброзичливих стосунків між дітьми;

-         формування ключових компетентностей.

В основу реалізації проєкту покладені такі методи переконання і залучення до спільної роботи:

-         довіра;

-         зацікавленність;

-         заохочення.

Обладнання: малюнки, дитячі фото, дитячі роботи, матеріали для ігор, костюми для казкових героїв, пісня-хоровод «Осінь наша золота», пісенька «Капітошки», пісня «Кап кап» Н.Май, пісенька «Лисички».

Цільова аудиторія: класна кімната, шкільне подвіря.

Очікувані результати:

 - заохочення батьків до активної творчої виховної практики;

 - мобілізація соціокультурного потенціалу кожної дитини для пошуку інформації по темі;

- покращувати настрій собі та оточуючим.

Етапи реалізації проєкту:

I.                  Підготовчий етап:

1.     Формування теми проєкту.

2.     Визначення мети і актуальності проєкту.

3.     Розробка плану реалізації проєкту крок за кроком.

4.     Ознайомлення всіх участників з планом реалізації проєкту, розподіл обовязків, доручень.

5.     Обєднання учнів в групи.

II.               Практично-виконавчий етап.

Визначення груп.

«Спостерігачі» - спостерігають за сезонними змінами у природі;

«Всезнайки» - знайомляться з загадками, прислівями про осінь, вивчають ігри про осінь;

«Умілі ручки» - виготовляють поробки з природнього матеріалу.

Керівники проєкту: Пішеходько Т.А., Лобанова І.І.

III.           Етап презентації отриманих результатів. Творчий етап.

1.     Відкриття проєкту «Осінь в гості завітала».

2.     Квест «Дарунки осені».

3.     Прогулянка восени: граємо, спостерігаємо, довкілля вивчаємо!

4.     Робота з батьками.

5.     Закриття проєкту.

IV.            Висновок

Група «Всезнайки»виготовили  лепбук «Золота осінь», «Спостерігачі» фотоколаж «Осінь в гості завітала», «Умілі ручки» виготовили поробки з природнього матеріалу. Колективно виготовили книжку-посібник для здобувачів освіти 1 класу «Їстивні та отруйні гриби».

 

 

 

 

 

 

 

Відкриття проєкту

Вчитель. Любі діти, гості!

Запрошуємо вас на відкриття проєкту у 3-А класі «Осінь в гості завітала».

1.     Хто це тут так хазяйнує?

Прикрашає і малює

Навкруги така краса,

Хто створив ці чудеса?

2.     Що за невидимка ходить в нашім гаї?

Всі дерева в жовтий  колір одягає?

3.     Хто вона ота красуня

В золотім намисті

Що без пензлів і без фарб

Так малює листя.

Осінь. Це я Осінь Золотава.

Так усе розфарбувала.

Ой, які ж ви всі гарненькі

І вродливі, й чепурненькі.

Покажіть рожеві щічки

Ваші любі, милі личка.

-         Маю я віночок з листя,

ще й калинове намисто.

-         Діти, а ви бачили коли-небудь салют!

-         Я зараз на честь відкриття вашого проекту подарую вам салют не звичайний, а з осіннього листя.

Вчитель. Дивіться! Сподобалося!

А зараз давайте з вами поводимо хоровод осінній.

Для вирішення завдань клас поділили на з групи: «Спостерігачі», «Всезнайки», «Умілі ручки».

Діти, для вашого проєкту я чула, що вам потрібні завдання.

-         А де їх взяти, ти не знаєш осінь?

Осінь. Знаю. Я привела з собою друзів, які принесли завдання для вашого проєкту, але їм потрібна допомога. Допоможемо їм.

Хто це стукає. Діти?

Це, мабуть, дощик завітав до нас у гості.

Вбігає Капітошка.

Капітошка.

Ха-ха-ха

 Це ви мене злякались?

Я ж веселий Капітошка

Я краплиночка-маленька

Я прийшов до вас у гості на проєкт

І приніс вам завдання.

Але мені так хочеться погратись.

Допоможете мені.

Звичайно Капітошка.

 Гра «Дощик»!

А тепер Капітошка прочитає завдання для групи «Спостерігачі».

Завдання: спостерігати за осінніми змінами в природі, виготовити фотоколаж «Осінь в гості завітала».

Діти, а я чула що у нас за класом хтось ховається, сидіть тихенько, зараз ми побачимо, хто ж це такий!

Пісня «Я лисичка…»

Лисичка.

Я – весела Лисичка

Звуть мене «Руда сестричка»

Я тут пробігала,

До вас на проєкт завітала.

Але мені так сумно одній. Я прошу у Вас допомоги.

Давайте поводимо хоровод разом.

Вчитель. Ми раді тобі, Лисичко!

Із задоволенням з тобою потанцюємо та пограємось (звучить пісня «Я – лисичка, я - сестричка»).

Лисичка. А зараз я зачитаю вам завдання для групи «Всезнайки»: ознайомитись з загадками, прислівями про осінь, вивчити ігри про осінь, створити лепбук «Осінь золота».

Звучить музика входить їжачок.

-         Я колючий їжачок

В мене багато голочок.

На спині в мене грибочки.

Вчитель. Та які грибочки!

Де вони в тебе, нічого нема.

Їжачок. От, старий пеньок,

Погубив всі по дорозі,

так до вас поспішав.

І що тепер робити?

Вчитель. Діти, допоможемо їжачкові зібрати грибочки, він завдання нам зачитає.

 Та не просто зібрати грибочки, а зібрати окремо в перший ковшик їстівні, а в другий – отруйні.

А тепер їжачок у нас старенький, погано бачить, то ж просить прочитати завдання для групи «Умілі ручки»: разом з батьками виготовити поробки з природнього матеріалу.

Осінь.

Що ж, дітки, ви добре танцювали, грали, співали, а тепер час до роботи. Поспішайте виконувати завдання, які вам принесли мої друзі, а прийдемо ми до вас у четвер і перевіримо, як ви їх виконали.

А зараз – до зустрічі.

Чекайте на нас.

 

                 2-й день КВЕСТ    «ДАРУНКИ ОСЕНІ»

Мета. Вести спостереження за осінніми змінами в довкіллі, розглянути ознаки осені, пристосування дерев до змін в довкіллі. Розвивати уяву, мислення, фантазію, спостережливість, комунікативні навички, естетичні почуття, вміння бачити красу в довкіллі, інтерес і допитливість учнів. Формувати у  дітей вміння дотримуватися правил    колективної гри,шукати вихід із проблемних ситуацій; виробляти навчальні навички (вміння відповідати на запитання, слухати  відповіді інших, не перебивати мовця); створювати мотивації до читання.  Виховувати почуття товариськості, бажання прийти на   допомогу друзям; любов до рідної природи, викликати бажання зберігати її красу.

ХІД  ПРОВЕДЕННЯ

Читання листа від осені «Добрий день,мої любі друзі, 3 – А клас!Я – Осінь! Я завітала до вас в гості і дуже хочу створити чудовий осінній настрій! Запрошую вас взяти участь у квесті та знайти, який сюрприз приготувала для вас я – чарівниця Осінь. Виходьте на вулицю, я приготувала вам завдання! Впевнена ви їх всі подолаєте. А за це я почастую вас своїми дарунками.»

1.     СТАНЦІЯ « СЕКРЕТНА»

Вчитель:   Подивіться, який гарний кущ ! Але чому це на ньому різні за кольором і розміром листочки ? Так і є, осінь постаралася, приготувала нам загадки. Впораємось?...

Кущ в саду стоїть,

Нібито вогнем горить!

Взимку пташечок годує,

Ягідками їх частує.(Калина)

Диво в лісі уродило

Знайдеш його пощастило.

Щоб дістатись серединки,

Зруйнувати слід хатинку.

Ця хатиночка тверденька

Серединкав них смачненька.(Горіх)

Що за диво? На гіллі

їжачки ростуть малі.

В них гостренькі колючки

та зелені кожушки.(Каштани)

Що за коні стоять на припоні:

Зелені,лобасті,довгасті,голчасті,

Нічого не возять, а солі просять.(Огірки)

Сиділи дівиці все літо в темниці,

Ходімо копати,дівчат рятувати.(Картопля)

Огрядний пан, на ньому червоний жупан.

З городу прийде – у салат попаде.(Помідор)

 Вихователь:   Молодці, ви гарно справились із першим завданням Осені. А он під кущем і подарунок(під кущем діти знаходять кошик із виноградом).

 

2.     СТАНЦІЯ «ІГРОВА»

Вчитель:А ось під цим кущиком щось лежить. Діти, що це?

(Рукавиці, цибуля, картопля). Як ви думаєте, для чого це нам приготувала осінь?

а) Гра «Рукавиці»

Попередньо зав’язавши хустиною очі гравцеві, пропонується в  рукавицях дістати з торбини овоч чи фрукт і розпізнати його назву.

б) Гра «Цибулина»

Два учасники несуть з однієї тарілки в іншу цибулю тримаючи її зубами за хвостик.

в) Гра «Картоплина»

(Учні розбиваються на дві команди. Два учасники затискають лобами картоплю і несуть її на певну дистанцію. Перемагає та команда, яка швидше перенесе всю картоплю.)

Вчитель:За спритність та веселу гру осінь залишила нам ось цю торбину з дарунками. Подивіться, що там? (Груші)

3.  СТАНЦІЯ «УВАГА»

Зараз ми будемо формувати логіко-математичні знання, засобом природи; розвивати дрібну моторику рук.

Матеріали: каштани; жолуді; шишки.

Запропонувати дитині набрати в одну руку каштани. Порахуйте скільки в нього в руці помістилося каштанів? А тепер наберіть ви. У кого  в руці більше каштанів помістилося? На скільки у вашій руці більше каштанів? Скільки всього каштанів в руці у дитини і у вас?

- Прийшла золота осінь. Вона подарувала нам щедрі дари.

  Багрянцем палає ліс. Готуються летіти у вирій птахи.

Вчитель: за вашу увагу осінь залишила ось ці сливи.

4.     СТАНЦІЯ  « ДОСЛІДНИЦЬКА»

-         Зараз ми будемо  маленькими дослідниками.

Матеріали:

1.     Прозорі банки 3 шт.

2.     Шишки 3 шт.

Налити в першу банку холодну воду, в другу теплу, а третю залишити без води ( для того щоб можна було порівняти з її попереднім виглядом).

Покласти 1 шишку в банку і спостерігати.

Дати дітям занурити пальчик у воду, щоб вони зрозуміли різницю

       Осінь пригостила нас своїми дарами, подарувала   цілий кошик фруктів за таке чудове свято. То ж переходимо на останню нашу станцію. А там вас чекає сюрприз!

 

5. СТАНЦІЯ «СВЯТКОВА»

  Як гарно прикрасила Осінь наш клас! Та ще й стіл нам накрила святковий,пригостила нас солодощами.

Дала нам такий наказ:« Любі третьокласники! Наказую вам жити у дружбі і мирі,бути уважними один до одного,любити природу і всіх людей. Бути такими ж допитливими, трудолюбивими,спостережливими.»

То ж сідайте любі діти, пригощайтеся дарунками  щедрої осені.

 

 

 

3-й день Прогулянка восени: граємо, спостерігаємо, довкілля вивчаємо!

 Мета: уточнити та узагальнити знання дітей про осінні явища природи; показати дітям різнобарвність навколишнього світу: чим більше ми  вдивляємось в природу, тим  більше кольорів ми бачимо виховувати естетичне відчуття  краси  природи восени.

Хід прогулянки:

Вступна бесіда про погоду.

- За якими ознаками можна сказати, що зараз осінь?

- Чому листя опадає?

- Що ви робите з листям?

Колективне спостереження

Закрийте очі і послухайте уважно, що ви почули? (шурхання сухого листя)

-  Куди ми прийшли?

-  Шкільне подвір’я виглядає так само як літом?

-  Аяк ви визначили, що зараз осінь, за якими ознаками?

- Діти, назвіть осінні місяці (вересень, жовтень, листопад). А який зараз місяць (жовтень). А як ще називають жовтень? (золота осінь). Чому листопад називають “золота осінь”? (тому що листя на деревах жовтого кольору, вони схожі на золото)

- Уважно погляньте довкола себе. Скільки тут рослин: дерев, чагарників, трави. Які дерева зростають на нашому шкільному подвір’ї?

-  На нашому шкільному подвір’ї,діти, зростає: клен, липа, акація, берізка, каштан. Це листяні дерева. В різних дерев, різне листя, тобто листя у  дерев відрізняються. Яке листя на деревах (жовті, червоні) Чому деяке листя лежить на землі? Що відбувається з листям восени? Як називається це явище? (листопад).

Гра «Ми осінні листочки»

Ми - листочки, ми - листочки,

Ми - осінні листочки.

Ми на гілочці сиділи,

Вітер дмухнув - полетіли.

(Діти стоять врозтіч, руки з листочками підняті вгору - розгойдують ними).

Ми літали, ми літали,

А потім літати втомилися.

Перестав дути вітерець -

Ми присіли всі в кружок.

(Діти розбігаються в різні сторони, помахуючи листочками - присідають, піднімаючи листочки над головою).

Раптом подув вітер знову                    

І листочки швидко здув.

Всі листочки полетіли

І на землю тихо сіли.

(Знову розбігаються, помахуючи листочками, підкидають їх угору, зображуючи листопад).

 

Збирання листочків, шишок, і т.д.

 

«Тихе полювання»

У кожної дитини своя коробочка (виготовлена в рамках проєкту напередодні), збирають природній матеріал (листя різного кольору та форми, каштани, жолуді, шишки, палочки).

Завдання

1.     Із зібраних шишок, каштанів  викласти букви, цифри.

2.      Трафарети тварин. Підбери фон. Такі ігри добре розвивають дитячу фантазію та творчість.

Ось і підійшла до кінця наша прогулянка. Нам пора повертатися до школи.

-         Вам сподобалась наша прогулянка? Чим?

-         Що цікавого ви побачили?

 

4-й день Робота з батьками.

1.     Творчим підсумком   цього проекту є лепбук «Дари осені». В якому діти разом з батьками збирали прислів’я, прикмети, загадки про осінь.

2.     Разом із своєю дитиною  зробили фото «Осінній пейзаж очима дитини». Підготували фотоколаж «Осінь в гості завітала».

 Свято (чаювання з батьками).

Любі діти, шановні діти!

І настав день завершення нашого проєкту «Осінь в гості завітала».

До нас завітала красуня осінь. Вона принесла в дарунок нам золоті та багряні листочки, незвичайну пригоду Капітошки, Лисички-сестрички, Їжачка,

смачні яблука, медові груші.

Осінь навчила дітей бути щирими та щедрими, дарувати один одному добрий настрій.

Осінь. А тепер я хочу  подивитися та послухати, як ви виконали завдання моїх друзів – казкових героїв.

Вибачте, будь ласка, вони сьогодні до вас не прийшли, тому що в них восени дуже багато роботи, адже вони готують собі запаси на зиму. Я їм обов’язково передам, як ви виконали роботу та й ще фото покажу.

Я уважно вас слухаю.

1.Група «Всезнайки» презентують лепбук «Дари осені».

2.  Група «Спостерігачі» презентують фотоколаж «Осінь в гості завітала».

3.  Група «Умілі руки» захищають разом з батьками свої  творчі поробки на осінню тематику.

Осінь.

За вашу  старанність таку

Зараз всіх нагороджу.

Осінні дари приймайте

і всіх друзів пригощайте.

Хоровод «Осінь золота прийшла».

Осінь. Вже час мені прощатись, та ми будемо ще стрічатись.

Виростайте всі здорові

білолиці, чорноброві.

А через рік в такий же час

я чекаю усіх вас!

Завершується наш проєкт – щедрий, багатий на ваші усмішки.

Шановні гості, ми хочемо вірити, що ви тут сьогодні отримали від наших діточок море емоцій.  Вони всі старались, співали, танцювали, жартували.

Ми бажаємо вам, щоб у ваших родинах завжди був затишок.

Щоб ви були багатими та щедрими, як осінь.

Щоб завжди нам нами світило мирне сонечко, сонечко осіннє, зимове, весняне і літнє.

Будьте всі щасливі!

 

 

 

 

 

 

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Урок: «Сніжинка і Сонечко» (складання казки за поданим початком)

Урок «Я досліджую світ». Тема «Моя Батьківщина - Україна» (урок-квест)