Урок «Я досліджую світ». Тема «Моя Батьківщина - Україна» (урок-квест)
Тема:
«Моя Батьківщина - Україна».
Мета: розширити знання дітей про
Батьківщину – Україну, її символи, столицю – місто Київ, сприяти розвитку
розповідного мовлення, пам’яті, слухової та зорової уваги, розвивати емоційну
сферу дітей, формувати вміння розповідати вірші; виховувати у дітей почуття любові
до рідної землі, своєї Батьківщини, патріотичні почуття, гордість за свій
народ, Батьківщину.
Тип уроку: урок-квест.
Хід уроку
-
Діти, до нас сьогодні прийшли гості.
Ви
раді гостям?
Як
можна висловити радість?
Тож
посміхніться, привітайтесь.
-
Доброго ранку, любі діти!
Дуже
рада вас вітати.
Наберем
в долоні сміху,
Кинем
всім гостям на втіху.
Напорошим
наші вуха,
Щоб
могли уважно слухать
І
поплескаєм завзято
Та
й почнемо працювати.
Урок у нас сьогодні незвичайний, дуже цікавий урок-квест.
-
Діти, що в мене в руках (глобус).
Глобус – це модель нашої планети Земля. На ньому багато
блакитного кольору – це моря й океани. А ось ці різнокольорові латочки
позначають різні країни. І серед них є найрідніший для нас клаптик суші – це
наша країна.
На землі
великій є одна країна
Гарна,
неповторна, красна, як калина,
І живуть тут
люди добрі, працьовиті
І скажу, до
речі, ще й талановиті
Землю
засівають, і пісні співають
Про ліси і гори, і
про синє море
Про людей і квіти…
То скажіть же,
діти,
Що це за країна? (Україна)
Ось Україна на глобусі позначена жовтим кольором. Україна – це наша земля,
рідний край. А ще Україна – це наша Батьківщина.
Сьогодні з вами розширимо наші знання про Україну…
1.
Завдання – поштовий конверт.
У кожної людини і у вас є маленькі батьківщини, де ви народилися.
Ви повинні назвати місто, село, де ви народилися, то і є ваші маленькі
батьківщини. Всі наші маленькі батьківщини об’єднуються у нашу велику Батьківщину, яка називається
Україна.
2.
Гра
Давайте пограємо у гру, що для вас означає слово «Батьківщина».
Для мене Батьківщина – це тато і мама.
Для мене Батьківщина – це вірні друзі.
Для мене Батьківщина – це сонечко тепле.
Для мене Батьківщина – це мирне небо.
Для мене Батьківщина– це моя домівка.
Для мене Батьківщина – це Україна.
-
А яка наша Україна?
(граючись м’ячиком називаємо: красива, мила, багата ).
-
А чим багата наша країна? (педагог називає слова: якщо
назви є в Україні, діти плескають в долоні, якщо немає - тупають ногами).
Слова для гри: річки, моря, гори, ліси, міста, океани, джунглі.
Прямуємо далі.
3.
Завдання . Символи України
-
Наша Україна має свої державні символи.
Герб - символ
волі, єдності (тато, мама, дитина).
Національний прапор – синьо-жовтого кольору.
Національний гімн – урочиста пісня, символ нашої
державної єдності.
(скласти з пазлів герб)
Йдемо далі.
4.
Завдання
-
Як можна розпізнати українців.
1)
Мова, вірші про Україну
1.
Україно моя мила, ти моя рідненька
Я
тебе так щиро люблю, хоч я ще маленька.
2.
Хоч малий я, невеликий, зате добре знаю,
Що
край рідний – Україна, я тебе кохаю.
Разом. Україна – рідний край.
Поле, річка, синій гай.
Любо стежкою іти.
Тут живемо я і ти.
2)
Одяг. Гра «Одягни ляльку» (в українські костюми одягнути
хлопчика, дівчинку).
Гра
«Барвисті стрічки»
В руки стрічки ви візьміть,
Догори їх підійміть.
Стрічками помахайте,
Разом з ними покружляйте.
Ручки ваші вже стомились –
Стрічки вниз опустились.
Творча гра
Одягну український віночок
Затанцюю веселий …(таночок)
Гарні хлопці біля ганку
В них сорочки… (вишиванки)
Вишиванку везу на гостинець
Пам’ятаю, що я… (українець).
5.
Пісенка про Україну. Заспіваємо пісню про Україну.
6.
Завдання.
-
Діти, в Україні є багато мальовничих сіл, міст. Та в
кожної країни є одне місто – найбільше, найголовніше – це столиця.
-
Як називається столиця нашої України? (перегляд відео про
Київ «Як тебе не любити, Києве мій»).
Прямуємо далі.
7.
Завдання. Я люблю місто Таврійськ.
-
Діти, ми з вами говорили вже про те місце, де ми
народилися, про столицю України. А як називається місто, де ми навчаємося?
(Таврійськ).
Давайте скажемо віршик з рухами про наше місто.
-
У Таврійську я живу
Своє
місто я люблю
Є
високі тут будинки
Є
і школи, і садочки
Ростуть
діти, мов грибочки.
Я
навколо подивлюся,
Усім
серцем посміхнуся
Таврійськом
я горжуся
Йому
низько поклонюся!
8.
Завдання
-
Сьогодні ми багато говорили про Україну. Я пропоную вам
зробити ось таку аплікацію. (Діти роблять аплікацію).
-
Діти, подивіться на карту! Як гарно ви її прикрасили. А
що б ви хотіли побажати Україні? (миру, добра, процвітання, злагоди).
-
Хочу подарувати вам в подарунок про сьогоднішній
урок - сувенір «Голуб миру» з найкращими побажаннями.
-
А завершити хочеться наш урок-квест словами поета Дмитра
Павличка: «Виростай, дитино, й памятай: Батьківщина – то найкращий край».
Комментарии
Отправить комментарий