Урок «Я досліджую світ». Тема «Моя Батьківщина - Україна» (урок-квест)

 

Тема: «Моя Батьківщина - Україна».

Мета: розширити знання дітей про Батьківщину – Україну, її символи, столицю – місто Київ, сприяти розвитку розповідного мовлення, пам’яті, слухової та зорової уваги, розвивати емоційну сферу дітей, формувати вміння розповідати вірші; виховувати у дітей почуття любові до рідної землі, своєї Батьківщини, патріотичні почуття, гордість за свій народ, Батьківщину.

Тип уроку: урок-квест.

Хід уроку

-         Діти, до нас сьогодні прийшли гості.

Ви раді гостям?

Як можна висловити радість?

Тож посміхніться, привітайтесь.

-         Доброго ранку, любі діти!

Дуже рада вас вітати.

Наберем в долоні сміху,

Кинем всім гостям на втіху.

Напорошим наші вуха,

Щоб могли уважно слухать

І поплескаєм завзято

Та й почнемо працювати.

Урок у нас сьогодні незвичайний, дуже цікавий урок-квест.

-         Діти, що в мене в руках (глобус).

Глобус – це модель нашої планети Земля. На ньому багато блакитного кольору – це моря й океани. А ось ці різнокольорові латочки позначають різні країни. І серед них є найрідніший для нас клаптик суші – це наша країна.

        На землі великій є одна країна

        Гарна, неповторна, красна, як калина,

        І живуть тут люди добрі, працьовиті

        І скажу, до речі, ще й талановиті

        Землю засівають, і пісні співають

Про ліси і гори, і про синє море

Про людей і квіти…

То скажіть же, діти,

Що це за країна? (Україна)

Ось Україна на глобусі позначена жовтим кольором. Україна – це наша земля, рідний край. А ще Україна – це наша Батьківщина.

Сьогодні з вами розширимо наші знання про Україну…

 

1.     Завдання – поштовий конверт.

У кожної людини і у вас є маленькі батьківщини, де ви народилися.

Ви повинні назвати місто, село, де ви народилися, то і є ваші маленькі батьківщини. Всі наші маленькі батьківщини об’єднуються у  нашу велику Батьківщину, яка називається Україна.

2.     Гра

Давайте пограємо у гру, що для вас означає слово «Батьківщина».

Для мене Батьківщина – це тато і мама.

Для мене Батьківщина – це вірні друзі.

Для мене Батьківщина – це сонечко тепле.

Для мене Батьківщина – це мирне небо.

Для мене Батьківщина– це моя домівка.

Для мене Батьківщина – це Україна.

-         А яка наша Україна?  (граючись м’ячиком називаємо: красива, мила, багата ).

-         А чим багата наша країна? (педагог називає слова: якщо назви є в Україні, діти плескають в долоні, якщо немає -  тупають ногами).

Слова для гри: річки, моря, гори, ліси, міста, океани, джунглі.

Прямуємо далі.

3.     Завдання . Символи України

-         Наша Україна має свої державні символи.

Герб  - символ волі, єдності (тато, мама, дитина).

Національний прапор – синьо-жовтого кольору.

Національний гімн – урочиста пісня, символ нашої державної єдності.

(скласти з пазлів герб)

Йдемо далі.

 

4.     Завдання

-         Як можна розпізнати українців.

1)     Мова, вірші про Україну

 

1.     Україно моя мила, ти моя рідненька

Я тебе так щиро люблю, хоч я ще маленька.

2.     Хоч малий я, невеликий, зате добре знаю,

Що край рідний – Україна, я тебе кохаю.

Разом. Україна – рідний край.

            Поле, річка, синій гай.

            Любо стежкою іти.

            Тут живемо я і ти.

2)     Одяг. Гра «Одягни ляльку» (в українські костюми одягнути хлопчика, дівчинку).

 

Гра «Барвисті стрічки»

В руки стрічки ви візьміть,

Догори їх підійміть.

Стрічками помахайте,

Разом з ними покружляйте.

Ручки ваші вже стомились –

Стрічки вниз опустились.

 

Творча гра

Одягну український віночок

Затанцюю веселий …(таночок)

Гарні хлопці біля ганку

В них сорочки… (вишиванки)

Вишиванку везу на гостинець

Пам’ятаю, що я… (українець).

 

5.     Пісенка про Україну. Заспіваємо пісню про Україну.

 

6.     Завдання.

 

-         Діти, в Україні є багато мальовничих сіл, міст. Та в кожної країни є одне місто – найбільше, найголовніше – це столиця.

-         Як називається столиця нашої України? (перегляд відео про Київ «Як тебе не любити, Києве мій»).

Прямуємо далі.

7.     Завдання. Я люблю місто Таврійськ.

-         Діти, ми з вами говорили вже про те місце, де ми народилися, про столицю України. А як називається місто, де ми навчаємося? (Таврійськ).

Давайте скажемо віршик з рухами про наше місто.

-         У Таврійську я живу

Своє місто я люблю

Є високі тут будинки

Є і школи, і садочки

Ростуть діти, мов грибочки.

Я навколо подивлюся,

Усім серцем посміхнуся

Таврійськом я горжуся

Йому низько поклонюся!

 

8.     Завдання

-         Сьогодні ми багато говорили про Україну. Я пропоную вам зробити ось таку аплікацію. (Діти роблять аплікацію).

-         Діти, подивіться на карту! Як гарно ви її прикрасили. А що б ви хотіли побажати Україні? (миру, добра, процвітання, злагоди).

-         Хочу подарувати вам в подарунок про сьогоднішній урок  - сувенір «Голуб миру» з  найкращими побажаннями.

-         А завершити хочеться наш урок-квест словами поета Дмитра Павличка: «Виростай, дитино, й памятай: Батьківщина – то найкращий край».

 

 

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Урок: «Сніжинка і Сонечко» (складання казки за поданим початком)